英文從屬連接詞(Subordinate conjunctions in English)

從屬連接詞所形成的句子中,副詞子句部分是用來修飾主要子句的動詞(句型請見下方介紹)

連接詞
例句
表示時間
when()
I will do my homework when I come back home.(當我回家時,我將做功課)
while()
I was reading a book while Tom was sleeping.(Tom正在睡覺時,我正在讀書)
before(之前)
I drink a cup of milk before I sleep.(我在睡覺前喝杯牛奶)
after(之後)
I will study in United States after I graduate from the university.(大學畢業後,我將前往美國就讀)
until(直到)
Mary didn’t call her mother until she arrived Germany.(Mary直到抵達德國時才打電話給媽媽)
表示因果
because(因為)
I didn’t pass the exam because I didn’t work hard.(我因為沒用功念書而沒通過考試)
語氣轉折
although/though(雖然)
Though the weather is cold, he still goes on a picnic.(雖然天氣很冷,他仍然去野餐)
表示條件
if(假如、如果)
Jim will not graduate if he doesn’t pass the exam.(如果Jim沒通過考試,他將不能畢業)
從屬連接詞句型
1.主要子句+連接詞+副詞子句.I was reading a book while Tom was sleeping.
2.連接詞+副詞子句,主要子句.While Tom was sleeping, I was reading a book.

3.主要子句為未來式,表示時間或條件的副詞子句必須用現在式代替未來式。→I will study in United States after I graduate from the university. (大學畢業後,我將前往美國就讀)

參見(See also)
時間連接詞(Conjunctions of time)
對等連接詞(Coordinate conjunction)
從屬連接詞(Subordinate conjunctions)

0 意見: